Nya TV4 Play lanseras på måndag – kostar 149 kronor i månaden

Permalänk
Medlem

a jo lycka till TV4

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vad förväntar du dig av reklamTV?

Blev inte så bra med Anders Öfvergård och Martin Timell.

Paolo Roberto.

För övrigt så har ju alla dessa tre sig själva att skylla. Det är ju knappast TV4:s fel att Öfvergård är en tjuv, Timell en antastare och mobbare och att Paolo Roberto köper prostituerade.

Finns ju en rad andra människor som jobbat med andra kanaler som också hamnat i blåsväder av den ena än den andra anledningen.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Är det någon som kan förklara vad skillnaden är mellan TV4 Sport Max (599:- obundet) och TV4 Play+ Sport total (549:- obundet)?

Permalänk
Medlem

Meh... -_-

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Paolo Roberto.

För övrigt så har ju alla dessa tre sig själva att skylla. Det är ju knappast TV4:s fel att Öfvergård är en tjuv, Timell en antastare och mobbare och att Paolo Roberto köper prostituerade.

Finns ju en rad andra människor som jobbat med andra kanaler som också hamnat i blåsväder av den ena än den andra anledningen.

Timell är inte dömd för något bör väl understrykas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Är det någon som kan förklara vad skillnaden är mellan TV4 Sport Max (599:- obundet) och TV4 Play+ Sport total (549:- obundet)?

Det verkar i princip vara samma paket. TV4 Sport Max säljs dock enbart av operatörerna och där ingår det sannnolikt även rena TV-kanaler som är tillgängligt via separat box med antenn, kabel eller parabol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Timell är inte dömd för något bör väl understrykas.

Det är han visst, men inte för antastningen av en produktionsmedarbetare. Gör ett sök på Lexbase.

Detta är ett antagande - men - det finns nog ganska många friande domar mot skyldiga i brist på bevis - men det betyder väl för den sakens skull inte att det inte har hänt. Bara att det inte går att bevisa. Och just fallet Timell så finns det ju oerhört mycket vittnesmål från medarbetare att han var en mobbare och nedtryckare som styrde och ställde - alla dom kan ju inte rimligtvis fara med osanning och då blir ju procenten för sannolikheten att han även kan ha hittat på andra oegentligheter något högre kanske. Och med facit att han är dömd fast för något annat bevisar ju att han inte är rädd för att bryta mot lagen.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det är han visst, men inte för antastningen av en produktionsmedarbetare. Gör ett sök på Lexbase.

Detta är ett antagande - men - det finns nog ganska många friande domar mot skyldiga i brist på bevis - men det betyder väl för den sakens skull inte att det inte har hänt. Bara att det inte går att bevisa. Och just fallet Timell så finns det ju oerhört mycket vittnesmål från medarbetare att han var en mobbare och nedtryckare som styrde och ställde - alla dom kan ju inte rimligtvis fara med osanning och då blir ju procenten för sannolikheten att han även kan ha hittat på andra oegentligheter något högre kanske. Och med facit att han är dömd fast för något annat bevisar ju att han inte är rädd för att bryta mot lagen.

Nej man syns på lexbase om man varit åtalad även fast man blivit frikänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det är han visst, men inte för antastningen av en produktionsmedarbetare. Gör ett sök på Lexbase.

Detta är ett antagande - men - det finns nog ganska många friande domar mot skyldiga i brist på bevis - men det betyder väl för den sakens skull inte att det inte har hänt. Bara att det inte går att bevisa. Och just fallet Timell så finns det ju oerhört mycket vittnesmål från medarbetare att han var en mobbare och nedtryckare som styrde och ställde - alla dom kan ju inte rimligtvis fara med osanning och då blir ju procenten för sannolikheten att han även kan ha hittat på andra oegentligheter något högre kanske. Och med facit att han är dömd fast för något annat bevisar ju att han inte är rädd för att bryta mot lagen.

Vilket svammel! Han är inte dömd för brott, men är "Förekommande" i brottsutredningar vilket reflekteras på Lexbase.
Han blev friad i både Tings- och Hovrätt för det han var åtalad för.

Med ditt resonemang så kan vi väl lika gärna avskaffa rättsystemet och införskaffa någon form av folkdomstol i stället då, spelar ju ingen roll. Blir man åtalad = skyldig.

Att man är en mobbare och nedtryckare är i sig inget brott, även om det i sig kanske är klandervärt och inte speciellt bra egenskaper men rent brottsligt är det inte i lagens mening.

Kanske ett inlägg som mer hör hemma i en Flashback-tråd men det var alldeles för mycket dumheter för att inte bemöta.

Permalänk
Medlem

Oklart om paketen på Tv4play

Har varit kund hos CMore ett tag, men tycker utbudet är rätt torftigt och inte värt pengarna. Att nu Tv4 tar över helt är jag inte överförtjust i då jag egentligen inte gillar Tv4. Vet att de hänger ihop ägarmässigt. Har nu sagt upp abonnemanget på CMore och funderar på paketen på Tv4play som jag inte blir klok på. Vad är det egentligen för skillnad på gratis och plus med reklam? Uppfattar det som att det finns lite mer utbud i plusvarianten, men om en serie/program finns tillgängligt gratis, vad är det ”in it for me” att ta paketet för plus med reklam? Är det någon skillnad på mängden reklam, eller är de lika?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jgrabben:

Har varit kund hos CMore ett tag, men tycker utbudet är rätt torftigt och inte värt pengarna. Att nu Tv4 tar över helt är jag inte överförtjust i då jag egentligen inte gillar Tv4. Vet att de hänger ihop ägarmässigt. Har nu sagt upp abonnemanget på CMore och funderar på paketen på Tv4play som jag inte blir klok på. Vad är det egentligen för skillnad på gratis och plus med reklam? Uppfattar det som att det finns lite mer utbud i plusvarianten, men om en serie/program finns tillgängligt gratis, vad är det ”in it for me” att ta paketet för plus med reklam? Är det någon skillnad på mängden reklam, eller är de lika?

Barninnehållet är säkert några som vill ha. Sen TV4, Sjuan, TV12 strömmade kanske nån tycker är intressant? Utöver det är det några extra filmer man får, samt några serier släpper avsnitt i förtid. Annars inget speciellt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Samma mängd reklam?

Skrivet av Nioreh83:

Barninnehållet är säkert några som vill ha. Sen TV4, Sjuan, TV12 strömmade kanske nån tycker är intressant? Utöver det är det några extra filmer man får, samt några serier släpper avsnitt i förtid. Annars inget speciellt.

Men det är samma mängd reklam som gratisalternativet antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jgrabben:

Men det är samma mängd reklam som gratisalternativet antar jag?

Ja, fast inte på barninnehållet.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

Är kund hos Telenor som har samarbete med TV4. Lyckades förhandla priset på dyraste abonnemanget ner till 399. Tips till er andra som också vill se SHL! 😊

Hur lyckades du med det mer exakt?😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kritim:

Hur lyckades du med det mer exakt?😀

Bara gissar, ring uppsägningsenheten (om dom har en sån, det måste man göra hos Telia iallafall) och typ "sänk priset annars byter jag"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Fast det var live-sändningar jag syftade på. Var lite otydligt kanske.
Jag brukar gå in en bit senare i en sändning och "spola förbi" reklamen med Telia-boxen. Går inte på vissa program/sändningar på webben.

Nu har jag testat, jag kunde starta om livesändningen av Spanien - England, se bild

Kan inte trycka på 10 tillbaka eller 10 framåt, men kan dra i själva reglaget precis ovanför utan problem. Detta är på datorn i Firefox

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Sänds inte CL i UHD sen TV4 tog över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Sänds inte CL i UHD sen TV4 tog över?

Tror inte det nej!

https://www.telia.se/privat/tv/sport/champions-league

Kommer jag kunna se matcherna i 4K/Ultra HD?
UEFA Champions League kommer inte sändas i UHD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Tror inte det nej!

https://www.telia.se/privat/tv/sport/champions-league

Kommer jag kunna se matcherna i 4K/Ultra HD?
UEFA Champions League kommer inte sändas i UHD.

Blev till det sämre då.

Permalänk
Skrivet av mpat:

Den tjänsten hade inte kostat 300kr\månaden, bara - inte om de skall producera tillnärmelsevis så många program som de gör nu. Alla prishöjningar till trots så går det inte så bra för streamingbolagen just nu. Netflix går med vinste, men ingen annan vad jag vet (med förbehållet att vi inte vet något om hur Amazons och Apples TV-satsningar går.

Bla kabeloperatören som Tele2 har redan där det ingår många olika play kanaler i abonnemanget

Viaplay ingår också Sky showtime ingår också

Lite felskrivning
Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Blev till det sämre då.

Finns faktiskt en 4K kanal som sänder sport den heter V sport Ultra

https://www.allente.se/kundservice/streaming/ultra-hd-hos-all...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel100:

Finns faktiskt en 4K kanal som sänder sport den heter V sport Ultra

https://www.allente.se/kundservice/streaming/ultra-hd-hos-all...

Yes men inte CL. Enbart utvalda PL matcher samt danska ligan.

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Men vad är detta? Så länge de inte erbjuder sina allra billigaste abonnemang i högsta upplösning och ordentligt surroundljud så betalar jag inte ett öre till dem. Då kan de fortsätta missa hela summan från alla oss som vägrar sämre kvalitet och vi hittar underhållning på andra håll.

Behöva köpa svindyraste abonnemanget för 4k...år 2023? Nej tack.

Det beror ju kanske på Wall du se på också tyvärr

Till exempel om du vill se på Beck inferno

Ja svenska streamingtjänster ligger efter teknist

Det är t.o.m. så att kanaler som tidigare hade surround ljud inte längre ha det . Men det kan ju bero på nya ägare . Eller att ägarna här tankar det är en onödig kostnad eller att de tänker folk i detta land är inte intresserad av surround ljud . Jag googlade och då visade sig att sån som discovery i USA var med Dolby digital plus . Om jag inte har missförstått något . Här i
Sverige får du inte ens vanliga Dolby digital på discovery

https://dreamdth.com/community/threads/dolby-digital-plus-add...